19 Temmuz 2008

AHMET KESGİN Kimdir?


AHMET KESGİN Kimdir?

Ahmet Kesgin (1964 - …)
Ünlü türk karikatüristtir.

Ahmet Kesgin, 1964 yılında Kastamonu’da doğmuştur.
Karikatür sanatına Oğuz Aral yönetimindeki Gırgır mizah dergisiyle başlamıştır. Gırgır, Fırt, Hıbır, Limon, Hbr, Ustura mizah dergilerinde , Aksiyon haftalık haber dergisinde çizmiştir. Ayrıca şu anda Genç Dergisinin eki olarak yayınlanmakta olan Cafcaf mizah dergisi’nde çizgileri yayınlanmaktadır. Halen çizgileri Star Gazetesi’nde günlük olarak yayınlanmaktadır.

Birçok çocuk kitabını resimlemiştir:
Mevlana Masalları Serisi (Deve ile Fare, Hasta Ziyareti, Et Nerede?, Perde Ardındaki Resim, Üç Öğüt, Aslan ile Tavşan, Gizli Oda, Ayının Dostluğu, Akıllı Papağan, Üç Balık, Söz Dinlemeten Yelkenli - Timaş Yayınları)
Masallarla Çoklu Zeka Etkinlikleri (Fokun Yavrusu, Rüzgargülü ile Yeldeğirmeni, Gül Anne, Mik ile Rop, Kibarlıktan Anlayan Dev, Kalbin Kilidi, Sarı Vosvosun Karın Ağrısı, Bulutsu Görevlerim - Timaş Yayınları)

Dinimi Öğreniyorum Serisi (Beni Kimin Yarattığını Biliyorum, Allah’ın Güzel İsimlerini Biliyorum, Peygamberimin Kim Olduğunu Biliyorum, Dua Etmeyi Biliyorum, Kitabımın Kur’an Olduğunu Biliyorum, Oruç Tutmayı Seviyorum, Allah’a Teşekkür Ediyorum, Cenneti Merak Ediyorum, Namaz Kılmayı Seviyorum, Melekler Beni Seviyor - Timaş Yayınları)
Çocuk Kitapları Serisi (Çoban Ayşe, Kedi ile Fare Savaşı, Beyaz Kaşlı Kız, Kimsesiz Kızlar, Elif’in Konuşan Kramponları, Domateslerin Anneleri, Üç Tembel Oğlan, Boyacı Çocuk, Küçük Kızın Bayramlık Hayalleri, Bulut Satan Çocuk - Beyaz Balina Yayınevi)

21 Mayıs 2004 tarihinde Galatasaray, Can Kitabevi’nde 2 hafta süreyle “Makarna’ya Herşeyden Daha Çok İhtiyacımızın Olduğu Bu Günlerde” isimli bir kişisel sergi açmıştır. Sergide her karikatürün yanında çizgileri açıklayan metinler bulunmaktadır. Bu konuda Ahmet Kesgin şöyle demektedir:

"Sanatçı insan genelde yaşadığı dönemde anlaşılmaz… Bizim gibi toplumlarda zırt diye algılanıyor… Bakan hemen ‘anladım’ diyor… Abd’de bu süre 70 yıl; Orta Avrupa’da 40; daha dogu’da 3-5 yıl ya da 5 dakika sürüyor… Benim eserlerimi anlamak 40 dakika sürüyor… Bunun sebebi, sergilerime hep eş dost geldiğinden sanırım… Benim sanata karşı bu duruşumu bildiklerinden:‘Ahmet abi’yi kırmayalım, hemen anlamış gibi yapmayalım, onca masrafa girmiş kurabiyeler çerçeveler falan’ şeklinde ince düşünmelerinden kaynaklandığını düşünüyorum…”

Ahmet Kesgin, tamamen kendisine özgü, son derece özenli bir çizgiye sahiptir. Tanıyanlar tarafından ‘makarna gibi çizgiler’ denmesinin sebebi devamlı çizgileri yüksek bir bilek hakimiyetiyle ustaca çizebilmesindendir. Ayrıca suluboya uygulamaları çok başarılıdır.

Bazı çizgilerinde Cabbar, bazılarında ise Ahmet Keskin isimleri kullanmıştır.

2000-2007 yılından itibaren İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nce kurulan Kara Mizah Merkezi’nde onlarca öğrenci yetiştirmiştir. Halen İBB ile aynı faaliyeti yürütmekte ve Türkiye’de genç çizerlere ustalık etmektedir.

Mizah Derneği kurucularındandır.
Evli ve iki çocuk babasıdır.

Kaynak: