08 Mayıs 2010

“Ege’nin Karşı Kıyısından” Karikatür Sergisi Açıldı!

“Ege’nin karşı kıyısından” Karikatür Sergisi Açıldı!
Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi’nde Yunanistan’dan Athanasios EFTHIMIADIS’in karikatürlerinden oluşan “Ege’nin Karşı Kıyısından” sergisi açıldı.
7 Mayıs Cuma günü saat; 17.30’da açılan sergi büyük ilgi gördü.
Athanasios EFTHIMIADIS ;1944 yılında İstanbul’da doğmuş, 1968 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi İnşaat Fakültesi’ni bitirmiş. 1976’da şu anda yaşamakta olduğu Atina’ya yerleşmiş. “Ben 30 yıl Türkiye’de yaşadım, 32 yıldır Atina’da yaşıyorum. Askerliğimi Ankara’da yaptım, Türk pasaportu taşıyorum” diyor.

Serginin açılışını Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Hasan MANDAL ve Prof. Dr. Naci GÜNDOĞAN yaptı. Mandal yaptığı konuşmada “ Adı zor söylense bile bizden biri O. Yunanistan’dan buraya kadar gelerek üniversitemizin müzesinde sergi açmasından dolayı hem kendisine hem de eşine teşekkür ediyoruz” dedi. Rektör Yardımcısı Gündoğan da sanatçının eşine çiçek takdim ederek “Hoş geldiniz” dedi

Açılışta A.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı Prof. Zehra ÇOBANLI, üniversite öğretim üyeleri, Eskişehirli karikatürcüler, karikatürseverler ve öğrenciler vardı. Ayrıca sanatçının İstanbul Teknik Üniversitesi’nden sınıf arkadaşları da sürpriz yaparak açılışta bulundular.

Athanasios EFTHIMIADIS gerek arkadaşlarından, gerekse Eskişehirlilerin ilgisinden dolayı çok heyecanlandı. Yaptığı konuşmada: “Serginin Eskişehir’de oluşu benim için ayrı bir önem taşıyor ve aynı zamanda sevinç kaynağı oluyor, çünkü bu şehir yalnız Türkiye için değil, gelişen ülkelere örnek olarak gösterilecek bir kent düzeyine çıkmış. Anadolu Üniversitesi dünyanın en popüler 100 üniversitesi arasına girmiş. Bu ortamda sizlerle birlikte olmak mutluluğunu sağlayan üniversite yetkililerine teşekkür ediyorum, Mizah ve karikatürü çok seven Ege’nin karşı yakasından sizlere selam ve sevgiler iletiyorum” dedi.
Sanatçı sergi açılışında tüm katılımcılara kartpostallarını imzalayarak dağıttı. (EKM)

“Ege’nin karşı kıyısından”
Athanasios EFTHIMIADIS Karikatür Sergisi
Açılış: 7 Mayıs 2010 Cuma Saat: 17.30
Yer: Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi
Akcami Mh. Malhatun Sk. No:6 Odunpazarı - ESKİŞEHİR
Sergi Süresi: 7 Mayıs 2010 – 30 Mayıs 2010

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder