05 Mart 2008

TAN ORAL'ın Basın Duyurusu!


BASIN DUYURUSU / Tan Oral

Yeni Şafak Gazetesi’nde 28 Şubat 2008 tarihinde, benimle yapılan bir röportaj yayımlandı. Bu röportajın yanında Cumhuriyet Gazetesi için çizdiğim bir karikatüre de “Cumhuriyet karikatüristi Tan Oral Yeni Şafak için çizdi” açıklamasıyla yer verildi. Bu doğru değildi ve durum kaçınılmaz olarak bir dizi soruna yol açtı. Şöyle ki;

26 Şubat 2008 Salı günü Yeni Şafak Gazetesi muhabiri olduğunu söyleyen Sayın Beyza Akyüz telefonla beni arayarak, röportaj yapmak istediğini belirtti. 27 Şubat Çarşamba günü çalışma ofisimde kendileriyle çeşitli konulara değinilen uzun bir konuşma yaptık. Bu arada çalışma masamda, ertesi günün Cumhuriyet Gazetesi için hazırladığım çizimi gördüler ve de istediler. Bunun olabileceğini ancak Cumhuriyet Gazetesi ile aynı gün yayımlanmasının imkansız, yanlış ve sakıncalı olacağını hatırlattım.

Ertesi gün Yeni Şafak Gazetesi birinci sayfadan benimle yapılan konuşmanın bazı bölümlerini yayımladı. Bu konuşmanın hemen yanında “Cumhuriyet karikatüristi Tan Oral Yeni Şafak için çizdi” gibi gerçek olmayan bir duyuru eşliğinde, sözü edilen çizime de yer verilmişti. Aynı çizim doğal olarak Cumhuriyet Gazetesi arka sayfada her zamanki yerinde aynı gün yayımlandı.

Dolayısıyla ortaya anlaşılması zor ve son derece rahatsız edici bir durum çıktı. Hemen, Yeni Şafak Genel Yayın Danışmanına bir düzeltme yazısı göndererek, yayınladıkları çizimi Yeni Şafak için çizmediğimi, bunun doğru olmadığını, belirttim ve bu açıklamamı gazetelerinde yayınlamaları ricasında bulundum. Açıklama biraz değiştirilerek de olsa ertesi gün, Yeni Şafak’ın 29 Şubat Cuma günkü gazetesinde yer aldı. Açıklamanın bir örneğini de bilgi olarak Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Müdürüne de gönderdim.

Bu arada 29 Şubat Cuma ve ertesi gün 1 Mart Cumartesi günü Cumhuriyet Gazetesine, her zaman olduğu gibi internet aracılığı ile yolladığım çizimler, iki gün arka arkaya yayımlanmayınca, gazeteyi arayarak Genel Yayın Müdürü ile konuşmak istedim. O gün mümkün olamadı.

Nihayet, 3 Mart Pazartesi günü Genel Yayın Müdürü tarafından arandım ve Cumhuriyet Gazetesi İmtiyaz sahibi Sayın İlhan Selçuk ile konuştum. Son derece duyarlı ve hüzünlü bir konuşma oldu. Sayın Selçuk Yeni Şafak’da yayımlanan konuşmaya bir diyeceğinin olmadığını, ancak aynı çizimin iki gazete aynı gün yayınlanmasını ve üstelik bunun diğer gazete için çizildiğinin de belirtilmiş olmasını, haklı olarak, kabul edilemez olarak niteledi.

Bu doğru olmalı, çünkü Cumhuriyet Gazetesi’nde çalıştığım uzun yıllar boyunca ne orada çizdiklerim ile ilgili, ne de başka yayınlarda yer alan farklı düşüncelerim ile ilgili, gazetemden bana tek bir ima bile gelmemiştir.

Ne var ki olay burada bitmedi. Yeni Şafak gazetesi benim gönderdiğim yalanlamayı yayımlamış olduğu halde, bu günkü 5 Mart Çarşamba gazetesinde aynı çizimi, yeniden benim kendileri için çizdiğimi de iddia ederek, yine birinci sayfalarından bir kez daha yayımladılar. Diyecek bir şey kalmadı sanırım, kötü niyet bu kadar açık ve pervasızca sergilenebilirdi.

Bana gelince, Cumhuriyet Gazetesi Genel Yayın Müdürü Sayın İbrahim Yıldız’a yazıp verdiğim ve bir örneğini de Sayın İlhan Selçuk’a sunduğum açıklayıcı mektupta, Yeni Şafak’ı kastederek, bir meslektaşa dikkatsizce güvenmiş olmanın hata olduğunu ve bunun ödenecek bir bedelinin bulunabileceğini kabullendiğimi söylemiştim. Öyle de oldu.

Geriye Cumhuriyet Gazetesi’nin son sayfasında yıllardır çizdiğim köşeye, veda eden bir kedi resmi yapmam kaldı. Duyarsız bir yayın organı tarafından tatsız bir oyuna getirildiğimi, ve burada gazetemin bana arka çıkmış olmasını boşu boşuna beklemiş olduğumu düşünüyorum.

Saygılarımla…
5 Mart 2008
Tan Oral

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder