20 Nisan 2008

Selçuk Demirel "Bu Deseni Niye Çizdim?"



‘İkiye bölünmüş Türkiye’yi anlattım’

Selçuk Demirel, Türkiye’deki son siyasi gelişmeleri yorumladığı ve Le Monde’da yayınlanan karikatürünü şöyle anlatıyor:

"Bu çizim her şeyden önce bir desen. Vermek istediğim mesaj ikiye bölünmüş olan Türkiye’dir.

Üniversitelerde türbanın serbest bırakılmasını savunuyorum. Bunu da taraf tuttuğum gibi bir sebepten dolayı değil insanların kişisel haklarına duyduğum saygıdan dolayı destekliyorum.”

Türk karikatürist Selçuk Demirel’in, Türkiye’deki son siyasi gelişmeleri ve türban tartışmalarını ele aldığı karikatürü, Fransa’nın saygın gazetelerinden Le Monde’un 17 Nisan sayısında yayımlandı.

Ancak Demirel’in kendi çizgisiyle Türkiye’deki son gelişmeleri anlattığı ve sanal ortamda hızla dolaşan karikatürü, tartışma yarattı.

Özellikle türban savunucuları, ’Türban ile Türk Bayrağı bu ülkenin simgesi’ derken türban karşıtları ise bayrakta türban motifinin kullanılamayacağını savundu.

İşte çok tartışılan bu karikatürü başka çizeri Selçuk Demirel olmak üzere Türkiye’nin ’birinci sayfa’ çizerlerine sorduk.

"Tarafsız Mesafedeyim!"

VATAN’a konuşan Selçuk Demirel, çalışmasını şöyle anlattı:

Başarılı bir çalışma ortaya koyduğuma inanıyorum. Bu çizim her şeyden önce bir desendir. Ben laikci-dinci tartışmasında tarafsız bir mesafede duruyorum. Mesafeli durmadığımız sürece zaten çok eleştirel yaklaşamam. Ve taraf tuttuğum anda propaganda yapmış olurum. Burada vermek istediğim mesaj ikiye bölünmüş vaziyette olan Türkiye’dir. Dinciler de laikler de kendi cumhuriyetini kurmaya çalışıyorlar. Türkiye iki taraftan da çekiliyor. Ve çekildiği noktalar demokratik ve normal noktalar değil maalesef aşırı uçlardır. Türkiye 6 aydır gereksiz bir şekilde ’türban’ konusunda tartışmalara kilitlenmiş durumda. Tartışacak o kadar şey varken bu konuya saplanmak bence yanlıştır. Üniversitelerde türbanın serbest bırakılmasını savunuyorum. Bunu da taraf tuttuğum gibi bir sebepten dolayı değil insanların kişisel haklarına duyduğum saygıdan dolayı destekliyorum.” (Vatan Gazetesi - 20 Nisan 2008)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder