14 Ocak 2009

İzmir'den Karikatürlü Haberler!

Huriye Ermete (Oğuz Aral'ın teyzesi) ve evlatlığı :)

Oğuz Aral üstadın "Ebru" çalışması, Huriye teyzenin evinde, baş köşede. Arka duvarda asılı..

"Son Gırgır" dergisini incelerken

Oğuz ve Tekin Aral kardeşler, eşleri ve yakınlarıyla mutlu günlerinde

ADANA’YA SELAM
“Çiçeği Burnunda Karikatürcüler” buluşması için Cemal İlkbahar ile valizimizi hazırladık. Cumartesi sabahı Adana’dayız. Fakat aklım Huriye Teyze de. Huriye Ermete, Oğuz Aral ustamızın teyzesi. İzmir’de oturuyor kendisi. Sık olmasa da zaman, zaman görüşüyoruz. İlerlemiş yaşına rağmen dinç ve sağlıklı. Sohbetini, anılarını dinlemeye doyum olmuyor. Yeğenleri Oğuz ve Tekin Aral için yapılacak etkinliğe mutlaka gelir diye düşünüyorum. İki haftadır İzmir dışında olduğundan konuyu kendisine açamadım. Bugün (Salı) döndüğünü söyleyince koşarak gittim yanına. Ne de olsa oda benim teyzem, hatta annemdi. Çünkü o da bana “Evlat” diye takılır. Hemen konuyu açtığımda, hüzünlendiğini gördüm. Gerçekten son derece hassas, ince bir kişiliği var. “Yol, yorgunluk kendisini etkilemeyeceğini ama orada Oğuz’un öğrencilerini görünce fazla heyecanlanacağını, belki de dayanamayacağını” söyleyince ısrar etmedim. Söylemek istediklerini varsa iletirim diye sorduğumda? “Çiçeği burnunda solmayan tüm gençleri gözlerinden öpüyorum. Adana’ya selam ve sevgilerimi gönderiyorum” dedi.

SADIK PALA’DAN KARİKATÜR DERSLERİ
Okulların yarıyıl tatiline gireceği önümüzdeki hafta Çeşme Ilıca Hotel’de karikatür dersleri verilecek. Sadık Pala’nın sevimli çizgileriyle oyuna dönüştürülecek çalışmalarda, çocuklara karikatür sevdirilecek. Yaşamını karikatür çizerek sürdüren Pala, ayni zamanda sarı basın kartı sahibi. Ulusal ve yerel gazetelere çizerken, kitap da resimliyor.

Mustafa Yıldız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder