07 Haziran 2009

Belçika'lı Karikatürcü Ben Heine'ye Destek!

Merhaba,
Ben Heine'yi biliyorsunuzdur. Gazeteci kokenli bir cizer. Kendisini siyasi karikaturcu diye tanimliyor. Ozellikle Filistin konusunda israrli ve taraf degistirmeyen bir durus sergilemesiyle taninan Ben, Belcikali. DevianArt adli ABD kokenli bir sanat web sitesi onun haberi olmadan bazi calismalarini sansurlemis. Simdi asagida o sayfayi uretenlere Ben'in (ve onun gibilerin) urunlerinin yasaklamasinin karsisinda olunduguna dair bir imza kampanyasi baslatildi.

Ben imzaladim. Hem Turkiye'de hem Bati'da bu islerine gelmeyince cizerin urunune darbe vurmayi amaclayan cabalarin karsisinda olmak dusunce ozgurlugu yaklasimidir. diye dusunuyorum. Guc gosterisidir de bir bakima. Zorluyor sanatciyi. Ureten, kendisini, dusuncelerini kamuoyuna ancak ozgurce ifade edebilirse ise yarar bir is yapabilen cizer olmak onemli. Korkarak yapilan isin entellektuleligi de tartisilir. Yoksa herkesin yaptigini yasak olmadigi icin yapan, izin verileceginin garantisini bildigim bir calismayi tekrarlayan insanlar konumunda olmak da var. Sansur bizim ulkede eski bir konudur ve hala sanatcilarin bu konuyla yuzlestigini ya da daha dogrusu bu badireyi atlattiklarina sahit olmadim. Onun icin bu arkadasin cabasini onemli buluyorum. Anlamli geliyor. Siz de boyle bir yaklasimda iseniz lutfen imza atin. 20.000 imza toplamaya calisiyorlar..

İmza kampanyasına katılmak için TIKLAYINIZ

Saygilarimla

Firuz Kutal

Ben Heine'nin bazı çizimleri










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder