01 Temmuz 2009

İngiliz Sanatçı Türkiye’den Kaçtı!



İngiliz sanatçı Türkiye’den kaçtı

Başbakan Erdoğan’ın karikatürü çizen İngiliz sanatçı Michael Dickinson, hakkındaki beraat kararının bozulduğunu duyunca ülkesine kaçtığı bildirildi.

İngiliz Dail Mail gazetesi, 1997 yılında Başbakan Erdoğan’ı “Bush’un köpeği” olarak tasvir ettiği için “Devlet büyüklerine hakaretten” tutuklanan ve ardında beraat eden İngiliz sanatçı Michael Dickinson’ın, Yargıtay’ın beraat kararını bozduğunu televizyondan öğrenince, hemen İngiltere’ye kaçtığını yazdı.

Başbakan’a hakaretten yargılandı

Gazete, 2006 Mart ayında İstanbul'daki Kadıköy Meydanı’nda düzenlenen Irak savaşı karşıtı gösteride, Küresel Barış ve Adalet Koalisyonu’nun kurduğu bir çadırda açılan sergide, Erdoğan’ı Bush’un köpeği olarak gösteren bir kolaj hazırlayan 58 yaşındaki sanatçı Dickinson hakkında, “Başbakan’a hakaretten” dava açıldığını ve bir süre Ümraniye Cezaevinde tutuklu kaldıktan sonra mahkemenin, kolajın hakaret sınırını geçmediğine kanaat getirmesi sonucu beraat ettiğini kaydetti.

“Türk misafirperverliğini hapishanede görmek istemiyorum”

İngiliz artist Dickinson, Yargıtay’ın 3 gün önce mahkemenin aldığı kararını bozduğunu öğrenince, yeniden tutuklanma korkusuyla 23 yıldır yaşadığı İstanbul’u önceki gün terk etmek zorunda kaldı.

Dickinson, “Bir arkadaşımın kocası, televizyonda Yargıtay’ın kararı bozduğunu öğrenmiş. Hemen beni aradı. Şok oldum önce inanamadım. Ardından eşyalarımı toplayarak ilk uçağa bindim ve İngiltere’ye geldim” dedi. Türkiye’den ayrıldığı için çok üzüldüğünü söyleyen sanatçı, “Türk misafirperverliğini hapishanede görmek istemiyorum” diye ifade etti.

İki ülke arasında suçlu değişim programı olduğunu öğrendiğini ve Türkiye’nin istediği takdirde iade edilebileceğini söyleyen Dickinson, “Türkiye’ye dönmek istiyorum ancak suçsuz bulunduktan sonra, hakim karşısına çıkmak için değil. Türkiye’de yargı tam bir kabus, bir tek hakim var ve jüri sistemi gibi bir sistemleri yok” diye konuştu.

Hürriyet


YORUM
Bu sanatçının yaptığı işin "karikatür" boyutları içinde olmadığını düşünüyorum. Evet, bir eleştiri ve ağır bir hiciv var ama bu bir karikatür değil.
Buna ısrarla "karikatür" diyen cahil medyanın da bir an önce "okuma-yazma öğrenmesini" diliyorum.
Buradaki asıl vahim hata ise yapılan ADALETSİZLİĞİN ta kendisi...
Bunu bir Türk sanatçı yapmış olsaydı, bırakın beraat ettirilmeyi, kesin müebbet hapis ile cezalandırılırdı.
Ve Yargıtay'ın işte asıl o muhtemel müebbet hapis cezasını bozması gerekirdi.
Şimdi Yargıtay, aslında bu adaletsizliği düzeltiyor. Ancak Türk adaletinin sergilediği bu hukuksuzluğun, bu açık adam kayırmanın, adalete yapılan bu açık siyasi müdahalenin açtığı yarayı, hiç bir Yargıtay kararı, düzeltemeyecek.
Sanatçının, uyruğundan dolayı ayırımcılık gördüğü bir başka ülke var mı dünyada?

Levent Elpen

Yukardaki haber ve yorum K-Grubu mail grubundan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder