05 Nisan 2010

Dikili'de Karikatürcü Ordusu!

Mustafa Yıldız - Engin Selçuk

DİKİLİ’DE KARİKATÜRCÜ ORDUSU!
İnsanı şaşırtan olaylar vardır. Şaşkınlığın yanı sıra, keyif de aldığı anlar olur. Ben bunları hafta sonu Dikili’de yaşadım. Hem şaşırdım, hem keyif aldım! Yıllardır yaptığım, sergi, yarışma, gazete ve dergi çizerliğinin dışına çıkmak istedim. “Karikatür Şenlik” i için kolları sıvadım. Üç günlük bir etkinlik için Dikili’nin yolunu tuttum.
İlk gün Saat Kulesi Karikatürcüler Grubu “Barış” konulu karma karikatür sergisinin açılışını yaptık. Saat 14’de başlayacağımız atölye çalışması için Atatürk Meydanını, sandalye ve masalarla donattık. Tabii tahta ve keçeli kalemi de eksik bırakmadık.

Mustafa Yıldız mikrofonla ders anlatıyor

Üç, beş çocuk erkenciydi. Kalem, Kağıt dağıtma işini onlar üstlendi. Belediyenin Kültür ve Sosyal İşler Müdürü Gülay Demir ile atölye çalışmasına kaç kişi katılır? Sorusunu tartışırken, etrafımız hızla kalabalıklaşıyor, heyecanımız da artıyordu. Atölye çalışma saati geldiğinde müthiş bir çocuk seli, meydanı doldurmuştu. Miting alanını andıran Atatürk Meydanında, yüzlerce çocuk karşısında ne yapacağımı şaşırdım! Elimde mikrofon sesimi duyurmaya çalıştım. Tahtada yaptığım çizimleri kağıtlara aktaran çocuklara, yarınki karikatür yarışmasının konusu” Deniz, Balık ve Güneş” olduğunu hatırlatıp, espri düşünüp gelmelerini söyledim. Belediye Başkanı Osman Özgüven çizim çalışmaları yapan çocukların yeteneklerini görünce şaşkınlığını gizleyemedi. Hepsini tek, tek kutladı. Bu çalışmada yıllardır Dikili’de yaptığı “Sosyal Belediyecilik” anlayışının bir parçasıydı.

Belediye Başkanı Osman Özgüven - Mustafa Yıldız

İkinci gün kısa bir söyleşi ve çizgi çalışması ardından yarışmaya geçtik. Bu günde inanılması güç bir olayla karşılaştık! Yarışmaya 102 kişi katılmıştı. Bazı Ulusal yarışmalarda bile bu rakama ulaşmak zordu. Tek karikatürle katılabilinen yarışmada, ilk 50’yi belirlemede hayli zorlandık. Üstelik bu yarışmada “Similar” ya da “Benzer- Çalıntı” derdimizde yoktu. Zaten çocukların hayatı karikatür dünyasında dönen bu olaylardan habersizdi. Hiç biri ödül avcısı da değildi. Hepsine başarı ve katılım belgesi verdik. Karikatür albümleri imzalayıp, hediye ettik.
Son gün okullar tatildi, yeni çocuklarda katılmıştı aramıza. Hele ilk iki gün karikatür uğruna okulu ekenler, hatta kaçanlar olmuştu. Zorlama olmadan gönüllü gelmişlerdi. Zaman, zaman rüzgar. Zaman, zaman güneş altında coşkuyla geçti çalışmalarımız. Bir iş görüşmesi için tesadüf orada bulunan, karikatürcü dostumuz Engin Selçuk ile tanışıp, kısada olsa sohbet etme şansımız da oldu.

Geleceğin karikatürcü ordusu

Bir ilçede, bu kadar ilgi gören etkinlik “Karikatür Bitti”, “Karikatür Geriye Gidiyor” diyenlere bir cevap gibiydi. Sanal alemde, sanal bir şeyler yapıyorum, havasına girenlere bir cevap niteliğindeydi. Yan gelip, yatan ustalarına seslenir gibiydi Dikili çocukları; “Biz buradayız, kalem ve kağıtlarımız hazır, bekliyoruz” der gibiydi. (Saat Kulesi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder