17 Ocak 2011

Öğretmenlere Karikatür Dersi!

İZMİR MİLLİ EĞİTİMDE BİR İLKİ GERÇEKLEŞTİRDİ
Öğretmenlere Karikatür ile Eğitim Semineri…
İzmir - Bayraklı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, öğretmenlere yönelik bir karikatür semineri başlattı.
Seminer yeri Bayraklı - Alpaslan Mahallesi’ndeki Şehit Cesur İlköğretim Okulu.
Seminere Bayraklı İlçe Müdürlüğü okullarında görev yapan ilköğretim ve orta öğretim öğretmenleri katılıyor.
Seminerin düzenleme ve programını Bayraklı Halk Eğitim Müdürlüğü gerçekleştiriyor.
İlk aşamada beş ayrı okuldan 17 öğretmen bu seminere katılıyor.

Bayraklı İlçe Milli Eğitim Müdürü Şahan Çoker:
“Amacımız çizer öğretmenler yetiştirmek değildir. Onların çizgiyi anlayabilmelerini yani karikatürü okuyup yorumlamalarını ve bunu derslerinde de motivasyon aracı olarak kullanabilmelerini sağlamaktır. Diğer bir deyişle öğretmen arkadaşlarımıza yeni bir bakış açısı getirme isteğindeyiz. Ayrıca ezbersiz eğitimle onların yolunu açmayı hedefliyoruz, ” diyerek düşüncelerini dile getirdi.

Hasan Efe de seminerde karikatür dersi veren öğretmen. Karikatür sanatı, Karikatür ile Eğitim alanında kitapları, makaleleri olan Efe birçok karma sergiye katılmanın yanı sıra 11 özel karikatür sergisi de açmış. Ayrıca Almanya Münih’te 3 yıl karikatür dersi vermiş.

Sabah dersi olan öğretmenler seminere öğleden sonra 12.30- 14.30 saatleri arasında; öğleden sonra dersi olan öğretmenler de sabah 10.00- 12.00 saatleri arasında seminere katılıyor.

11 Ocak 2011 tarihinde başlayan karikatür seminerinde öğretmenler;
1. Teorik eğitim,
2. Çizginin tarihsel sürecini tanıma,
3. Araştırma, uygulama çizgi eğitim, olmak üzere üç aşamada ders görüyorlar.

Dersin amaçları; öğretmenin karikatürü tanıması, yorumlaması ve derslerde kullanabilmesinin yanı sıra
Bu süreçte öğretmenin;
a) Araştırma,
b) Uygulama,
c) Düşünme,
d) Neden sonuç ilişkisi kurma,
e) Öğrenciyi ezberden uzaklaştırma,
f) Öğrenciyi derse çekme,
g) Öğrenciyle dahi iyi ve etkili iletişim kurma sürecini hızlandırma olarak belirlenmiş.

Toplam 10 saat sürecek seminerdeki konular iki hafta bölünmüş.
11 Ocak 2011’de başlayan seminer 19 Ocak 2011’de tamamlanacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder