22 Şubat 2011

Serkan Demir'in "Karikatür Yarışmaları" İle İlgili Yorumu!

İki çizer arkadaşımızın Nehar Tüblek karikatür yarışması konusundaki düşünceleri aslında bir çok çizerin düşüncelerini içeren bir tarzda diye düşünüyorum.
Yıllardır karikatür yarışmalarına katılmaktayım. Her yarışma benim için ayrı bir heyacan oluşturmuştur. Kimi zaman sevindim kimi zaman üzüldüm. Önemli olan katılmak, yarışma heyacanını yaşamak diyerek geçti hep yarışmalar.
Ama son bir kaç yıldır yarışmalardaki sonuçlar kafamı kurcalamaya başladı. Ayrıca arkadaşlarla beraber konu üzerinde tartışmalarda sonuçların ne kadar adaletli olduğu üzerinde soru işaretleri oluşmaya başladı. ????
Karikatür yarışmalarında dereceye giren arkadaşların isimlerine baktiğimiz zaman hep aynı isimlerin derece alması insan zihninde başka düşüncelerin oluşmasına neden oluyor. Çoğu yarışmada aynı isimlerin derece alıyor olması insanda "Dar alanda kısa paslaşmalar" yapılıyor izlenimini doğuruyor...
Neden mi böyle düşündüm?
Son 5-10 yıldır ülkemizde yapılan ulusal ve uluslararası karikatür yarışmalarında dereceye giren kişilerin isimlerine bakın. Genellikle hep aynı kişiler.

(ÖZELLİKLE ŞUNU BELİRTEYİM; derece alan arkadaşların çalışmaları kötü, onların ödül aldıkları çalışmaların konuyla alakası yok, çok ödül alıyorlar diye de yarışmalara katılmasınlar demiyorum. Bu alanda yetenekli kişiler ve çok kaliteli çalışmalar yapıyorlar. Yaptıkları çalışmalardaki çizim tekniği ve konusu benimde çok hoşuma giden çalışmalar.)

Ama şunu da ifade etmeliyim ki onlardan başka yarışmaya katılan ve çizim yapan arkadaşlar da var, yarışma konusunu onlar kadar iyi ya da onlar kadar iyi olmasa da yarışma konusunu anlatıp çizen ve dereceye girebilecek başka arkadaşlar da var diye düşünüyorum.
Dereceye giren isimler biraz farklı olsun artık lütfen.
Benmi yanlış düşünüyorum acaba?
Onlardan daha iyi çizen yok mu?
Ayrıca şunu da belirtmekte yarar var. Dereceye seçilen bazı çalışmaların da konuyla alakasını kuramıyoruz.
Ya da yarışma konusu verilirken konu tam anlatılamıyor mu ne?
Bu arada jüride olanları eleştirecek ya da onlara yol gösterecek değilim. Alanlarında uzman olan kişiler. Ama şunu ifade edebilirim; değerlendirmede bir önceki yıldan derece alanları kısa zamanda tekrar seçmeseler bu yolda önü parlak olan gençleri ya da konuyu iyi anlatan farklı kişleri de seçseler çok mu zor olacak?
Bazı çizerlerimiz çok güzel düşünüp çiziyor ama derece yok maalesef.
Şuna da dikkat çekmekte yarar var. Bazı yarışmalarda jüride farklı kişilerden isimler olduğunda; ödül alanların isimlerinin de farklı olduğunu görüyorum. Yani yarışmalarda hep dereceye giren arkadaşlarında yarışma derecesinde isimlerini ve çok az ya da hiç duymadığımız çizerlerinde isimlerini de derecede görebiliyoruz.
LÜTFEN BAŞKA ÇİZERLERİNDE EMEKLERİNİ KARŞILIKSIZ BIRAKMAYALIM.

Serkan Demir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder