08 Haziran 2012

FreeMag'de "Karikatür Haber" Röportajı!

FreeMag’de Mizah kategorisinde geçtiğimiz haftalarda 1. olan http://www.karikaturhaber.blogspot.com/ ’un yazarı Murat Yılmaz ile bir röportaj gerçekleştirdik. İşte o röportaj! Keyifli okumalar.

FreeMag
http://www.freemag.com.tr/

-Sizi biraz tanıyacak olursak bize neler söylersiniz?
1969 yılında İzmit'te doğdum. İlk karikatürüm 1981 yılında yayınlandı. Bu tarihten itibaren çeşitli dergi ve gazetelere karikatürler çizdim. Yarışmalardan ödüller aldım. Şu anda serbest karikatürcü olarak çeşitli dergi ve internet sitelerine karikatür ve illüstrasyon çalışmaları yapıyorum.

-Ne zamandan beri bloggersınız?
2008 yılından beri.

-Sizce blogger kimdir?
Açtığı blog ile gündemi yakından takip eden, blogunun branşına göre yeniliklere açık olup duygu, düşünce, haber ve yeteneklerini insanlara aktarabilme meziyetlerine sahip insandır.

-Blog açmaya nasıl karar verdiniz?
Aslında bu benim tercihim değildi. Biraz zorlama oldu. 2002 yılında internet ortamında “Karikatür Evi” başlıklı uluslararası interaktif bir karikatür dergisi çıkarıyordum. 10.000’den fazla üyesi vardı. Dergide yerli ve yabancı 500'e yakın karikatüristin 3.000’e yakın da karikatürü sergileniyordu. Karikatüristin biyografi bilgileri yanında iletişim bilgileri vardı. Üye olanlar site üzerinden msn tarzı bir program ile online görüşebiliyorlardı. Bu dergi 2008 yılına kadar yayınlandı. Domain ve hosting ile ilgili problemlerle teknik bazı arızalardan dolayı dergiyi kapatmak zorunda kaldım. Site yayındayken üye olanların e-mail adreslerine, belli periyotlarla, dergide çıkan karikatürle ilgili haberleri gönderiyordum. Site kapanınca elimdeki binlerce e-mail adresi boşta kaldı. Gönderdiğim haberleri yakından takip eden birçok karikatürist ve karikatür severler, hiç olmazsa sadece karikatür haberlerinin yayınlandığı bir blog site açarak bu hizmete devam etmemi benden rica ettiler. Ben de bu ricalarını kıramayarak “Karikatür Haber” blog sitesini açtım. Daha sonradan kendi karikatür çalışmalarımı sergilediğim http://muratcartoons.blogspot.com/ sitesini açtım.

-Mizah kategorisinde en çok tık alan bloglardan biri oldunuz, bunu neye bağlıyorsunuz?
Aslında ben klasik anlamda bir blogger değilim. Ben bana Türkiye'nin hemen hemen her yerinden gönderilen karikatürle ilgili haberleri düzenleyip bloga koyuyorum. Bir nevi editörlük yapıyorum. O yüzden blogun profil kısmına kendi adımı yazmadım. Çünkü Karikatür Haber blog sitesine haber gönderen herkes blogger görevini gönüllü yapmakta. Bu nedenle karikatürist ve karikatür severlerin bloga ilgisi çok büyük. Tabii bir de karikatürle ilgili haberlerin tek blogta toplandığı bir kaç blog sitesinden biriyiz. Karikatürle ilgili arama yapan kişiler çok kısa yoldan aradıklarını blogta bulunca ziyaretçi trafiği çok daha fazla oluyor. Yine karikatürle ilgili etkinlikler gerçekleştirenler haberlerini bize gönderiyorlar. Böylece yaptıkları etkinlikler tek elden birçok kişiye ulaşabiliyor. Yerli ve yabancı birçok karikatüristin internet sitelerinin de blogumuzda bulunması insanların işlerini daha da kolaylaştırdığından blogumuz çok tıklanan bloglardan biri oluyor.

-Bundan sonra bloğunuzla ilgili neler yapmayı planlıyorsunuz?
Yeni ara yüzler arayışı içerisindeyim. Biraz daha sade olsun istiyorum. Görsellik olarak daha mizahi yazı karakterleri kullanmayı istiyorum.

Alıntı:
http://www.freemag.com.tr/blogger-roportajlari/karikatur-haber-murat-yilmaz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder