09 Temmuz 2012

Bedri Koraman’dan "Sitemli" Son Sergi!

Bedri Koraman’dan Son Sergi!
Turgut Özal, Mesut Yılmaz, Tansu Çiller, Necmettin Erbakan ve Bülent Ecevit'in karikatürleri büyük ilgi gördü. Son sergisini açtığını ve basın dünyasından dışlandığını üzülerek belirten Koraman, "Bundan sonra Türkiye'de hiçbir zaman böyle karikatürler yayınlanmayacak. Ne böyle çizen ve boyayan insanlar olacak, ne de bunları basacak yayın organı. Dolayısıyla bu son. Ülkemiz, Cumhuriyet'e ve Atatürkçülük'e reaksiyon duyan bir iktidarın elinde. Ağır kaçacak belki ama pençesinde bile diyebilirim" dedi.

Uzun yıllardır eşi Nil Koraman ile Bodrum'da yaşayan usta karikatürist Bedri Koraman, Hollanda'da 10 yıl önce açtığı sergiden sonra bu kez Bodrum'a eserlerini sanatseverlerle paylaştı. Dibeklihan Kültür ve Sanat Köyü'ndeki Orhan Kemal Meydanı'nda açılan sergiye çok sayıda davetlinin yanı sıra tiyatro sanatçısı Gülriz Sururi, eşi Engin Cezzar ve gazeteci Mehmet Barlas da katıldı. 100'ün üzerinde eserin yerladığı sergide, Turgut Özal, Mesut Yılmaz, Tansu Çiller, Necmettin Erbakan ve Bülent Ecevit'in karikatürleri büyük ilgi gördü.

Bedri Koraman, yaptığı karikatürlerin farklılığı olduğunu dile getirdi. Koraman, "Bundan sonra Türkiye'de hiçbir zaman böyle karikatürler yayınlanmayacak. Ne böyle çizen ve boyayan insanlar olacak, ne de bunları basacak yayın organı. Dolayısıyla bu son. Bu sergiyle birlikte belki bir değeri olacak. Daha sonra müzelik olacaklarını düşünüyorum. Çünkü, örneği olmayan eserlerdir. Ben her zaman tek oldum, yapılmamışı yaptım. Resimli romanlar çizdim, karikatürler çizdim, haftalıklar yaptım. Bunların hiçbiri taklit edilemedi. Yani, bir rekabet ortamı oluşmadı. Hep tek kaldım" dedi.

"BASINI BASKI ALTINA ALDILAR"
Bundan sonra böyle karikatürler çizilemeyeceği için açılan serginin örneği olmadığını belirten Koraman, "Karikatürcülerimiz çok yetenekli. Bu tarz çalışanlar olsa bile, basında yer bulabileceklerini zannetmiyorum. Çünkü basın hırpalandı, baskı altına alındı, baskı altına alınamayanlar satın alındı. Satın alınamayanlar ilan baskısı yada, diğer baskılarla ürkütüldü. Bir iki yayın organı halen direnmekte. Ama onlar dahi bu karikatürleri basmaya hevesli görünmediler bugüne kadar. Ben de kapı kapı dolaşacak adam değilim. Kimse de benim kapımı çalmadı. Zaten bu yaştan sonra da hevesli de değilim artık. Bir dönemin yıldızı, en çok bilinen, en çok sevilen, hatta tiraj unsuru olarak peşinden koşulan ben, basın dünyasından dışlanmış bulunmaktayım" dedi.

"ÜZÜLMEK GELİYOR ELİMDEN"
Siyasi karikatür yapmayı bıraktığını dile getiren Bedri Koraman, "Türkiye'nin edinimlerinin yavaş yavaş elinden koparıldığını, alındığını, ezildiğini gördükçe sadece üzülmek geliyor elimden. Zaten son zamanlarda siyasi karikatür çizmekten çok insan psikolojisini irdeleyen karikatürler yapıyorum. Ülkemiz, Cumhuriyet'e ve Atatürkçülük'e reaksiyon duyan bir iktidarın elinde. Ağır kaçacak belki ama pençesinde bile diyebilirim" dedi. Koraman'ın sergisi 21 Temmuz'a kadar açık kalacak. (Focus Haber)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder