04 Şubat 2008

İtalya Başbakanı Karikatüriste Teşekkür Etti!..



-Büyük Boyutta görmek için resmin üzerine tıklayınız-

İtalya Başbakanı Prodi karikatüriste teşekkür etti!..
Güvenoyu alamayıp istifa eden İtalya Başbakanı Prodi kendisi hakkında ölüm ilanı veren karikatüriste teşekkür etti.
İtalya'da Başbakan Romano Prodi'nin, hükümetin güvenoyu alamamasının ardından kendisi hakkında ölüm ilanı ve taziye mesajı yayımlayan karikatüristi telefonla arayarak, kendisine teşekkür ettiği ortaya çıktı. İtalyan basınında bugün çıkan haberlere göre, L'Unita gazetesinde çalışan ünlü karikatürist Laura Pellegrini, teşekkür için kendisini arayan kişinin başbakan olduğuna inanamadı.

Karikatürlerini "Ellekappa" diye imzalayan Pellegrini, L'Unita gazetesinin Pazartesi günü çıkan "M" ekinde kendisine ayrılan sayfayı, karikatür yerine Prodi hakkındaki ölüm ve taziye mesajlarıyla doldurmuştu. Ölüm ilanı ve taziye mesajlarını içeren 11 kutucukla doldurulmuş sayfadaki tek konuşma balonunda ise Prodi kastedilerek, "Benim için artık o ölmüş biri" cümlesi yer almaktaydı.

Kendisi hakkındaki bu mizahı tebessümle karşılayan Prodi, daha sonra karikatürist Pellegrini'ni telefonla arayarak, "Çok eğlendim biliyor musunuz? Zor günlerde mizah insanın moralini düzeltiyor. Bu nedenle size teşekkür ettiğimi belirtmek için arıyorum" dedi. Prodi, gelen telefon nedeniyle şaşkınlık içerisindeki Pellegrini'ye, "Hükümetim güvenoyu alamadı, ama ben ölmüş değilim. Hayattayım ve sapasağlamım" diye konuştu.

Pellegrini, kendisini arayan kişinin gerçekten Prodi olduğunu ise ancak telefon görüşmesi bittikten sonra anlayabildi. O an kendisine bir şaka yapıldığını zannettiğini belirten Pellegrini, "Telefonda fazla bir şey söyleyemediğim için üzgünüm. O konuşurken ben, arkadaşların beni işlettiğini düşünmekle meşguldum" dedi.

Pellegrini, telefon konuşması sırasında, hattın diğer ucundaki kişinin Prodi olduğuna inanmadığından, "Hadi, bırak şu taklitçiliği" dediğini de kaydetti. İtalya'da sol demokratların yayın organı olan L'Unita gazetesinin karikatüristi Pellegrini, Prodi'nin bu jestini takdire şayan bir davranış olarak niteleyerek, "Başının böylesine dertte olduğu bir dönemde, kendisini konu alan karikatürlere göz atması gerçekten takdir edilesi bir durum. Üstelik bununla yetinmeyip, seni arayarak ne düşündüğünü de açıkça söylüyor" diye konuştu. (AA)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder