Moda dünyasını yakından takip edenlerin iyi bildiği üzere tasarım ve desen bir kıyafeti özgün yapan unsurların başında geliyor. Hele bir de işin içine mizah ve yaratıcılık girerse artık o tasarımın yıllarca hafızalardan silinmemesi için her türlü zemin hazırlanmış oluyor. Dünyada komik ürünlere yönelik bir ilgi olduğunu saptayan Tiffany de 3 yıldan beri düzenlediği ‘Çatlak T-shirt’ yarışmasıyla hem mizahı sevenleri ortak bir platformda buluşturuyor hem de T-Funny koleksiyonuyla, bizleri komik tişört dünyasının içine sürüklüyor. Yarışmaya katılanlardan istenen koşullar ise eğlenceli, komik tasarımlara, çizimlere veya sözlere imza atmaları.
Özellikle 18-25 yaş arası gençlerin büyük ilgi gösterdiği Tiffany’nin bu seneki ‘Çatlak T-shirt’ yarışması 10 Haziran’da sonuçlandı. 1 Mart- 1 Mayıs tarihleri arasında düzenlenen yarışmaya 38 bini aşkın başvuru oldu. Ön eleme Tiffany ürün tasarımcıları, T-Funny ürün grubu yöneticileri ve çizerlerinin de yer aldığı bir ekip tarafından gerçekleştirildi. Eserler ön elemelerle önce 400’e, ardından 100’e indirildi. Ve yarışmaya hak kazanan 30 tişört finale kaldı. Sonunda da www.catlaktshirt.com adresini ziyaret edenlerden 46 bini eserleri oyladı. Hepsi birbirinden orijinal ve yaratıcı tişörtler arasından ilk üçe girmeye hak kazananlarsa ödül almakla kalmayıp gelecekte moda dünyasına adlarını yazdırma yolunda da bir adım attılar.
‘Sahip’ adlı eseriyle birinci olan Ahmet Gölbaş, 10 bin YTL’lik para ödülü ve çift kişilik Paris seyahati; ikinci Reşat Teber ‘Piliç sote’ adlı eseriyle 5 bin YTL’lik ödül ve tek kişilik Paris seyahati; üçüncü Ahmet Giliz ‘Çöl hatırası’ adlı eseriyle 2 bin 500 YTL ve Paris’e gidiş dönüş bileti kazandı. Ancak yarışma, mizah alanında yetenekleri kişilerle uzun vadeli işbirliği yapılabilmesine de olanak sağladığından, finale kalan 30 eser sahibi Tiffany ile iş görüşmesi yapma şansına sahip oldu. Böylelikle mülakat sonucunda belirlenecek bir kişi Tiffany’de tasarımcı olarak işe alınacak. Ayrıca finale kalan 30 çalışmadan 10’u, Tiffany tarafından üretilerek mağazalarda satışa sunulacak.
Tiffany Ürün Grubu Müdürü Doruk Tayfun bu yarışmanın her geçen yıl daha geniş kitlelere yayıldığını söylüyor. Tayfun’a göre mizah içeren, komik tasarımların bu kadar yoğun ilgi görmeye başlamasının sebebiyse tamamen gençlerin günümüzdeki konumuyla ilgili. Artık iş dünyasına onlar yön veriyor, interneti onlar kullanıyor; dolayısıyla artık markalar onların taleplerini göz önünde bulunduruyorlar.
Yarışmadan koleksiyona
Yarışmanın amaçlarından biri de Tiffany komik tişört serisi T-Funny'nin esprili ürün yelpazesine yeni renkler katmak. T-Funny serisi ilk yıllarda ek kumaşlardan yapılan basit ve komik baskılarla start almış. Bu baskılar beklenenden çok ilgi görünce bugünkü T-Funny koleksiyonu doğmuş. Şimdi bu seri, Türkiye’nin usta mizahçılarının ürettiği Leman karakterleriyle besleniyor. Seride yer alan ve Timsah, Daral, Gönül Adamı, Bezgin Bekir gibi sevilen Leman karakterlerini taşıyan tişörtler yoğun ilgi görüyor. Seri, karikatürist Tayyar Özkan’ın çizimleri ve ‘Çatlak Tişört’ yarışmalarıyla daha da gelişiyor.
Bu kurallara dikkat!
Bu sene ‘Çatlak T-shirt yarışması geride kaldı ama gelecek sene yarışmaya katılmak isteyenlerin yaratıcılıklarını konuştururken bazı kurallara dikkat etmesi gerekiyor. Farklı farklı çizimlerle de olsa birbirlerini tekrarlayan espriler ve konular; baskıda teknik açıdan sorun yaratacak eserler; grafik anlamda değer taşıyan ama herhangi bir espri içermeyenler; komik ama çok ayrıntı taşıyan, basıldığı zaman algılanması güç eserler ve abartılı cinsel içerik taşıyan espriler yarışmadan eleniyor.
AHU UZ - Akşam
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder