10 Temmuz 2008

2008 Aydın Doğan Karikatür Yarışması Sonucu ve Kopya Karikatür!

Dünya Doğayı Koruma Vakfı (WWF)
Basın İlanı

Myung-Lae Nam
2008 Aydın Doğan Karikatür Yarışması Başarı Ödülü

2008 Aydın Doğan Karikatür Yarışması Sonucu ve Kopya Karikatür!

Sizleri bir durumdan haberdar etmek istiyorum.

Biliyorsunuz ki dünyanın en büyük, en deneyimli ve bağımsız doğa koruma kuruluşu Dünya Doğayı Koruma Vakfı'dır (WWF). Bu kuruluş sürekli çevre korunması ile alakadar basın ilanları yayınlamaktadır ve geçmişte yayınlanmış bu basın ilanlarından bir tanesi 2008 Aydın Doğan Karikatür Yarışmasın'da başarı ödülü alan Myung-lae nam isimli çizer tarafından aynen kopya edilerek ödül aldı.

İncelemem üzere çizimindeki-ki ben ona eser diyemiyorum- ışık gölge bile hemen hemen aynıdır. Yukarıda yolladığım söz konusu basın ilanının en solundaki buz dağı aynen çizilmiş. Dünyanın en büyük karikatür yarışmasını Aydın Doğan Vakfı'nın organize ediyor olması ve bu Yarışmada böyle bir çizimin ödül alması beni çok rahatsız etti. Başka bir eser sahibi o ödülü hakediyor ve bu saygın yarışma küçük düşürülmüş durumda.

Ben Aydın Doğan Vakfına bunu bildirdim. onlara basın ilanınıda yolladım.Sessiz kalınmaması gerektiğini düşündüm.

iyi çalışmalar dilerim.

Mehmet Emin Karataş
bymemin@gmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder