25 Temmuz 2008

Edebiyat Öğretmeni ve Karikatürist Said Coşar'ın Ricası!


Merhaba;
Bingöl’de görev yapan bir edebiyat öğretmeniyim. Aynı zamanda karikatür de çiziyorum.
Cumhuriyet dönemi Türk şiirinin önemli yüzlerinden Orhan Veli Kanık, Melih Cevdet Anday ve Oktay Rıfat Horozcu ve onların oluşturdukları Garip Şiir Hareketi ile ilgili “Karikatüristlerin ‘GARİP’ Tepkisi” başlıklı bir yazı hazırlıyorum. Bu yazı için bulabildiğim dergileri tarayarak 1937- 1950 (özellikle 1940-1945 arası) bazı karikatürlere ulaştım. Ama biliyorum ki bu konuda daha pek çok karikatür var. Çalışmamda o dönemde çizilmiş karikatürlere ağırlık vermek düşüncesinde olmakla beraber günümüzde karikatür sanatı ile ilgilenen karikatüristlerin bu konuda yapacakları çizimleri de kullanmak düşüncesindeyim.
Orhan Veli ve Garip hareketi hakkında elinde karikatür (portre karikatür de olabilir) olanlar bana ulaştırırlarsa çalışmam daha zenginleşecek…
Karikatür ve şiir dostlarına şimdiden teşekkür ediyorum.

Said COŞAR
(Edebiyat Öğretmeni- Karikatürist)
saidcosar@gmail.com
cosarsaid@yahoo.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder