16 Ekim 2008

"Bilenler Bilmeyenlere Anlatsın" Nasreddin Hoca-Yazılı Desenler Sergisi!









“BİLENLER BİLMEYENLERE ANLATSIN”
NASREDDİN HOCA - YAZILI DESENLER SERGİSİ


2008; Nasrettin Hoca’nın doğumunun 800. yıldönümü ve bu yıl “Nasrettin Hoca Yılı” olarak ilan edildi.
Dile kolay, sekiz yüz yıldan bu yana onun dilden dile dolaşan fıkraları hiç unutulmuyor. Tam tersine ölümünden sonra bile binlerce yeni fıkra onun adına, onun başından geçmiş gibi anlatılabiliyor. Üstelik Nasrettin Hoca’nın fıkraları hiçbir zaman güncelliğini yitirmiyor, her an tazeliğini koruyor.
Nasrettin Hoca; sadece Türkiye de değil “Türk” adının geçtiği her yerde iz bırakmış, hatta İran’da, Azerbaycan’da, Kuzey Afrika’da, Özbekistan’da, Türkmenistan’da, benzer adlarla sahiplenilmiştir.
Eray Özbek ve Cem Günen; sanatçı duyarlığı ile Nasrettin Hoca’nın bu önemli yıldönümünde kişisel olarak bir çabaya girişiyor özel bir sergi hazırlıyorlar. Serginin adını da hocanın bilinen bir fıkrasından esinlenerek “Bilenler Bilmeyenlere Anlatsın” diyorlar.
Bu sergide sanatçılar; Nasrettin Hoca’nın fıkralarına göndermeler yapıyor, özel bir desen ve kaligrafi ile tablolaştırarak 47 anlamlı eserin ortaya çıkmasını sağlıyorlar. Desenlemeyi tanınmış karikatür sanatçısı Eray Özbek, yapıyor. Özbek en basit teknikle görsel bir şölen izlettiriyor. Kaligrafi çalışmalarını da Cem Günen yapmış, geleneksel hat sanatını latin harflerine uyarlıyor.
İkisi de mimarlık eğitimi almış, ikisi de görsel sanatlar alanlarında etkinliklerde bulunmuş çok yönlü ve üretken insanlar. Eray Özbek; “Estetik ve mizahi duyguları kıpırdatmayı amaçlayan” çalışmalarıyla ödüller almış, Türk karikatürünü yurtdışında da tanıtmıştır. Cem Günen ise öykü, şiir, denemeler yazmış, tiyatro ile ilgilenmiştir.
Sergi sonunda eserlerini müzeye bağışlayacaklarını belirten sanatçıları Nasrettin Hoca’nın kentinde görmekten onur duyuyoruz.
22 Ekim 2008 Çarşamba günü Saat: 17.30’da açılacak sergi 21 Kasım’a kadar izlenebilecek.

ERAY ÖZBEK – CEM GÜNEN
“Bilenler Bilmeyenlere Anlatsın”
Nasrettin Hoca – Yazılı Desenler Sergisi
Açılış: 22 Ekim 2008, Saat: 17.30
Yer: Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi
Akcami Mh. Malhatun Sk. No:6 Odunpazarı ESKİŞEHİR
Sergi Süresi: 22 Ekim 2008 – 21 Kasım 2008

Cem GÜNEN
1942 yılında Adapazarı’nda doğdum. Vakıflar’da memur olan babamın atandığı yörelerde öğrenim gördüm. İstanbul yeşilköy’de başladığım ilkokulu Amasya’da sürdürüp, Kastamonu-Taşköprü’de tamamladım. Ortaokulu Manisa- Alaşehir’de Liseyi İzmir-Karşıyaka’da okudum.
Çocukluk anılarım, gelişmelerin ve yeniliklerin çok zor ulaştığı yörelerin yerel özellikleri ile, yaşımı aşan bir zaman dilimi içerisinde çeşitlenip zenginleşti.1960 yılında girdiğim D.G.S.A.Y. Mimarlık Bölümü’nden 1974 de mezun oldum.
Uzun süren öğrenimim sırasında, gazetecilikten amatör tiyatroculuğa kadar, çeşitli ilgi alanlarım oldu uzun yıllar süren mesleki çalışmalarımdan, kendime zaman ayırma fırsatı bulunca, öykü, şiir ve denemelerle dolu özel dünyama döndüm.
Tek fark, yazdıklarımı, insan kardeşlerimle paylaşmak istemem oldu. Mimar Sinan ile ilgili üç oyunum, Devlet Tiyatroları’nca kabul edildi. Bu sergimizden esinlenerek de, “Nasrettin Hoca Yaran Meslisi’nde” adlı yeni bir oyun yazdım.
İlginize teşekkür ederim.

Eray ÖZBEK
1942 de Muğla’da doğmuşum. Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü mezunuyum, uzun yıllar mimarlık yaptım. İlk resim sergimi 1951’de Bergama’daki ilkokulumda açtım.
Karşıyaka Lisesi’nde Şeref Bigalı’nın, Zübük dergisi’nde Aziz Nesin’in öğrencisi oldum. Lekeler siluetler, kolajlar ve özgün baskılarla karikatürler ve illüstrasyonlar yaptım. 60 lı yıllardan beri, karikatürlerim Zübük, Akbaba, Diyojen, 7 Gün, Ünlem, İzmir- Life gibi birçok dergide ve 300 den fazla karma albümde yayınlandı. İkisi yurt dışında 11 kişisel sergi açtım. Şiirsel metinlerinde yer aldığı: “ Karikatürler” adlı bir dizi yaptım. “Karaltılar : Silhouettes” adlı bir albümüm var.
25 ülkede 73 ü uluslar arası, 100 den fazla ödül kazandım. Bunların arasında, İtalya-Bordighera’dan “Altın Hurma” ve Marostica’dan Bant karikatür Büyük Ödülü ” Karikatür Vakfı’nın “1999 Yılın karikatürcüsü” ve “Yunus Nadi Karikatür Ödülü” de var. İtalya, Yunanistan, İran, Belçika, Ukrayna, Sırbistan gibi ülkelerdeki festivallere, Ödülümü almak için veya jüri üyesi olarak katıldım.

EGITIM KARIKATURLERI MUZESI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder