16 Nisan 2009

Bayram Hacızade Karikatür Sergisi Açıldı!


BAYRAM HACIZADE KARİKATÜR SERGİSİ AÇILDI
Eskişehir’de Azerbaycan’dan karikatür rüzgarı

Azerbaycan Karikatürcüler Birliği Başkanı Bayram Hacızade’nin karikatür sergisi Anadolu Üniversitesi Eğitim Karikatürleri Müzesi’nde açıldı.
Azerbaycan’ın Bakü şehrinde yaşayan çağdaş Azerbaycan karikatürü temsilcisi Bayram HACIZADE’nin bizzat katılımıyla gerçekleşen açılış; 15 Nisan 2009 Çarşamba günü Saat:17.30da Eskişehir’de gerçekleşti.
Sergi açılışını Anadolu Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Ö. Zühtü ALTAN yaptı. Açılış konuşmasında Azerbaycan’ın pek çok sanat dalında özellikle de müzikte çok ileri düzeyde olduğunu ve üniversitemizde Azerbaycanlı hocalardan uzun yıllardan beri yararlandıklarını söyleyen Altan, “Ben Azerbaycan’ın karikatürde de çok başarılı olduğunu şimdi öğrendim. Bayram Hacızade’yi hem karikatürcü hem de akademisyen yönüyle tanımaktan çok mutlu oldum” dedi.
Müzede hepsi de renkli 58 karikatürü sergilenen Bayram HACIZADE ise “Ben Azeri diliyle konuşacağım ve anlaşmamızda sıkıntı olmayacak. Çünkü aynı dili konuşuyoruz” dedikten sonra “Eskişehir’de üniversitede karikatürlerimin sergilenmesi benim için imtihan gibi. Bunu sağlayan Rektöre ve Müze müdürü Atila Özer’e minnettarım” dedi.
Açılışa ressam arkadaşı Elşad ALİVEY’le gelen Bayram HACIZADE;1968 Bakü doğumlu. Devlet Kültür ve Sanat Üniversitesi mezunu. Karikatüre küçük yaşlarda başlamış. Henüz on yedi yaşında iken çizgileri basında yayınlanmış. Kirpi adlı mizah dergisinde çalışmış, Biz ve Karikatür dergisinin baş editörü olmuş. Ulusal ve uluslar arası yarışmalara katılmış, ödüller kazanmış. Halen Azerbaycan Karikatürcüler Birliği başkanlığını yürütüyor. Uluslararası Molla Nasreddin Karikatür Yarışması adı ile dünya çapında bir organizasyon gerçekleştiren Hacızade, şimdi tüm karikatür dünyası tarafından tanınmaktadır.
Sergide fonda Azerbaycan müziği çalarken Eskişehirli karikatür sanatçıları Beytullah Heper, Hikmet Cerrah, Erol Büyükmeriç, Kadir Aydoğdu, Sadettin Aygün, Eskişehir Sanat Derneği Başkanı Şehabettin Tosuner, Emekli Vali Yardımcısı Sinan Acar, İl Kültür Müdürü Ali Osman GÜL, üniversite öğretim üyeleri ve Eskişehirli karikatürseverler hazır bulundu.
Azeri diliyle: “Azimzadenin devamçıları silsilesinden müasır Azerbaycan karikaturası Bayram Hacızade’nin ferdi sergisi” 8 Mayıs’a kadar Eğitim Karikatürleri Müzesi’nde izlenebilecek.

Eğitim Karikatürleri Müzesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder