22 Ağustos 2009

Piyale Madra "Acıtarak Gülümsetiyorum!"

Acıtarak gülümsetiyorum
Ademler ve Havvalar'ın altıncı kitabını yayınlayan Piyale Madra, değişen dünyanın ev içlerine, kadın erkek ilişkilerine yansımalarını çizmeye devam ediyor. “Ben gülmekten kırdırmıyorum acıtarak gülümsetiyorum” diyen karikatürist, Türkiye'de çizim konusu bulmanın zor olmadığını söylüyor

Piyale Marda Türkiye'de sayısı bir elin parmaklarını geçmeyen kadın karikatüristlerden biri. Yıllardır Radikal gazetesinde Ademler ve Havvalar'a hayat veren Madra, kadın erkek ilişkilerine farklı bir pencereden bakıyor. Ademler ve Havvalar'ın altıncı kitabını da çıkaran karikatürist, kendi deyimiyle acıtarak gülümsetiyor. “Karikatür çizebilmek için dünyaya ve topluma sürekli açık olmak gerekiyor” diyen Madra, dünyadaki süratli değişimin getirdiği sorunların ev içlerine yansımasını çizdiğini vurguluyor.

Ropörtajı okumak için TIKLAYINIZ

Yeni Şafak - Cumartesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder