11 Mayıs 2010

Önder Önerbay'ın "Benzer Karikatür" Açıklaması!

Buca Karikatür yarışması finalistzedelerdenim :)
Durum ya da sonuç ne olur kestiremem ama çalışmamın, adını sanını duymadığım, duysam da hatırlayamayacağım yerel bir dergide çıkan çalışmayla ilişkilendirilmesini normal karşılasam da saat kulesinin olduğu bir esprinin en büyük benzerliğinin; aynı açıdan İzmir Konak'taki saat kulesini (ulusal bir yarışmada Big Ben saat kulesini çizmekte abesle iştigal olurdu) çalışmak olduğunu belirtebilirim.

-büyük boyutta görmek için resimin üzerine tıklayınız-
Mustafa Yıldız - Önder Önerbay

O çalışmayı görmüş olsaydım bu espri aklıma gelmezdi:)
Aklı-evvel bir takım kişiler egolarını tatmin için; zafer kazanmış edasıyla çıkıp bu çalışmaların neredeyse çalıntı olduğunu söyleyecekler. (Birebir benzerlik gösteren çalışmalar olduğunu da itiraf etmeliyim)
İşin şu tarafıda bilinmeli ki hiç bir çizer arkadaşım bunu kasten yapmamıştır. Konulu çalışmalarda benzerlik kaçınılmazdır,

Jitet Koestana-Indonesia

2007 yılında Para konulu yarışmada (İRAN) 8.000 USD ödül alarak birinci olan espriyle benim esprim aynıydı ama aynı yarışmaya gönderdiğim için bende yaptım benimkiyle aynı deyipte yaygara yapmadım. ( Murat Gök'ün yaptığı gibi)
Her saat kulesini benim işle ilişkilendirmek, her yangın söndürücüyü ya da fanus u vs...vs... Doğrusu komik :))

Önder Önerbay - Türkiye

Bu kadar yaygara koparılmasaydı yukardaki para konulu çalışmamı belki hiç bir zaman ortaya koymayacaktım.
Jürinin de işi gücü bırakıp smilar olmayan karikatür bulalım da ödül verelim diye bir derdi olmayacaktı.
Bunu çizer kendisi de halledebilir (ART NİYETLİ OLMADIKÇA )
Şimdilik esen kalın diyorum. Oysa yazacak o kadar çok şey var ki... (BEN HALA 2007 YILINDA GİDEN 8.000 USD'YE YANIYORUM :)))))

Önder Önerbay
onderonerbay@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder